بررسی رابطه حساسیت کانتراست با افزایش سن


بررسی  رابطه حساسیت کانتراست با افزایش سن

عنوان پروژه : بررسی رابطه حساسیت کانتراست با افزایش سن

تعداد صفحات : 54

شرح مختصر پروژه : پروژه ای که در این مطلب برای دانلود آماده شده است به بررسی رابطه حساسیت کانتراست با افزایش سن در بیماران مراجعه کننده به کلینیک بینائی سنجی پرداخته است. هدف کلی از این پروژه بررسي تغييرات حساسيت کانتراست با افزايش سن است و اهداف اختصاصي آن ، تعيين رابطه حساسيت کانتراست با جنس ، تعيين رابطه حساسيت کانتراست با عيوب انکساري اصلاح شده و مقايسه حساسيت کانتراست چشم راست و چپ با دوچشمي است.

حساسیت کانتراست توانایی دیدن جزئیات در مراتب کم کانتراست را اندازه گیری می کند . اطلاعات بینایی به خصوص در مراتب کم کانتراست بسیار حائز اهمیت است. کانتراست با تفاوت در روشنایی میزان نور منعکس شده از دو سطح منطبق بر هم به وجود می آید .روش کار به این صورت است که از ميان 110 مراجعه کننده به کلينيک بينايي سنجي پس از توضيح کامل پروژه و گرفتن رضايت اطلاعات شامل : سن ، جنس گرفته شده و در پرسشنامه مربوطه ثبت گرديد .

در مرحله بعد معاينات گرفتن ديد بدون عينک ، رفرکشن توسط رتينوسکوپ استاتيک ، بررسي ديد با اصلاح انجام شده و از ميان بيماراني که با اصلاح ، ديد کامل داشته اند تست حساسيت کانتراست پلي رابسون ابتدا تک چشمي و سپس دوچشمي در شرايط نوري گرفته شد و نتايج بررسي شد.در مطالعه ما ارتباط معني دار بين اندازه حساسيت کانتراست و افزايش سن ديده شد که اين همبستگي معکوس بود . دارد به طوري که هر چه سن افزايش مي يابد اندازه حساسيت کانتراست کاهش مي يابد ، همچنين مقدار حساسيت کانتراست دوچشمي بيشتر از تک چشمي مشاهده شد . در اين پروژه بين جنس ، عيوب انکساري اصلاح شده و مقدار حساسيت کانتراست با افزايش سن ارتباطي پيدا نشد .

 

از‌آنجائيکه طيف وسيع تست هاي موجود براي ارزيابي سيستم بينايي نشان دهنده عملکرد کامل سيستم بينايي نيست اگرچه تستهايي مثل حدت بينايي ، ديد رنگ و …. اطلاعات زيادي به ما مي دهد ، با اين حال توصيه مي شود که تست هاي حساسيت کانتراست نيز به عنوان يکي از تستهاي روتين در معاينات کلينيکي به اجرا درآيد . به طوري که مشخص شده تستهاي حساسيت کانتراست در بيماران دچار بيماري MS ، کاتاراکت و گلوکوم بيشتر از تستهاي حدت بينايي در تشخيص و بررسي عملکرد بينايي موثر است .

درباره علت کاهش حساسيت کانتراست با افزايش سن عوامل مختلفي گزارش شد . از جمله : کاهش روشنايي رتين در نتيجه کاهش اندازه مردمک و کدورت مدياي چشم با افزايش سن . همچنين افزايش عيوب انکساري فرد با بالا رفتن سن از عوامل تاثير گذار مي باشد.کاهش حساسیت کانتراست با افزایش سن در تمام فرکانس های در آن جمعیت به خصوص در فرکانسهای فضایی بالا حتی با وجود حدت بینایی اصلاح شده دیده می شود . نتایج این آزمایش استفاده از تستهای حساسیت کانتراست به ویژه در فرکانس های بالا در افراد مسن به منظور ارزیابی جنبه های عملکرد بینایی که به تنهایی با تست های حدت بینایی قابل تشخیص نیست را توصیه می کند .

در ادامه فهرست مطالب پروژه بررسی رابطه حساسیت کانتراست با افزایش سن را مشاهده می فرمایید :

چکیده
فصل 1- مقدمه
1-1- پیشگفتار
1-2- کلیات
1-2-1- حساسیت کانتراست چیست ؟
1-2-2- حساسیت کانتراست
1-2-3- کانتراست چیست ؟
1-2-4- چه میزان روشنایی باید مورد استفاده قرار گیرد ؟
1-2-5- اندازه گیری حدت بینایی
1-2-6- منحنی عمل حساسیت کانتراست
1-2-7- عوامل موثر بر منحنی عمل حساسیت کانتراست
فصل 2- مروری بر مطالعات گذشته
2-1- بررسي متون
فصل 3- روش کار
3-1- جمعيت مورد مطالعه
3-2- روش جمع آوري اطلاعات
3-3- زمان اجراي مراحل تحقيق
3-4- روش تجزيه و تحليل اطلاعات
3-5- اهداف
3-6- فرضيات
فصل 4- نتایج
4-1- معرفي متغيرها
4-1-1- جنس
4-1-2- سن
4-1-3- حساسيت کانتراست چشم راست
4-1-4- حساسيت کانتراست چشم چپ
4-1-5- حساسيت کانتراست دوچشمي
4-1-6- عدسي اصلاح کننده عيوب انکساري چشم راست
4-1-7- عدسي اصلاح کننده عيوب انکساري چشم چپ
4-2- آزمون ها
4-2-1- آزمون T
4-2-2- آزمون همبستگي
فصل 5- بحث و نتیجه گیری
5-1- حساسيت کانتراست در گروه هاي سني مختلف طبق تحقيق MANTYJARVI
5-2- رابطه حساسيت کانتراست با افزايش سن
5-3- رابطه حساسيت کانتراست و جنس
5-4- مقايسه حساسيت کانتراست تک چشمي و دو چشمي
5-5- رابطه عيوب انکساري اصلاح شده و حساسيت کانتراست
5-6- نتیجه گیری
منابع


مبلغ قابل پرداخت 18,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 304

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما